Loopbaan in Balans
  • Home
  • Ons aanbod
    • Loopbaanadviestraject
    • Coachingsgesprekken
    • Training Loopbaan in Balans
    • Workshops
  • Wij werken samen
  • Even voorstellen
  • Contact
  • Leveringsvoorwaarden
Methode

Wij gebruiken voor het loopbaanadviestraject een methode om stapsgewijs de volgende thema's te onderzoeken:
Wie ben ik?
Wat kan ik?
Wat wil ik?
Hoe ga ik verder? (actieplan)

Beeldvorming
- Intake: kennismaking en het in kaart brengen van wederzijdse wensen en verwachtingen, vormgeven   afspraken. 
-
Nadere verkenning van de loopbaanvraag met aandacht voor keuzes, beslissingen, hulpbronnen en belemmeringen. Ben jij daadwerkelijk klaar voor het begeleidingstraject? 
- Onderzoeken van natuurlijke drijfveren, interesses, kwaliteiten en capaciteiten via uitdagende opdrachten, oefeningen en testen. 

Ordening 
Ordenen en met elkaar verbinden van de belangrijkste persoonlijke- en loopbaanitems, waardoor de rode draad zichtbaar wordt. Concreet weergeven van functies, taakgebieden en werkomgevingen die lijken aan te sluiten bij jou en jouw toekomstverwachtingen.

Meningsvorming 
Toetsen van de verschillende loopbaanscenario's op hun haalbaarheid, kwaliteit en toekomstperspectief. Formuleren van loopbaandoelen en het verwerken van de resultaten in een concreet actieplan, waarin ook een opleidings- en ontwikkeladvies is opgenomen. Je kunt zelfstandig aan de slag met de realisatie van jouw loopbaandoelen.

Arbeidsmarktbenadering 
Als jij wilt kan jij ondersteund worden bij de verkenning en benadering van de arbeidsmarkt: verzamelen van informatie over nieuwe werkgevers en arbeidsbemiddelaars, opstellen van een professioneel curriculum vitae, solliciteren, netwerken, inzetten social media.


Training 
Training is aanwezig in elke stap en in elk begeleidingstraject, hoe lang of kort en hoe diep of oppervlakkig ook. Soms gaat het om korte oefenmomenten tijdens de gesprekken tussen jou en de loopbaancoach, dan weer betreft het trainingen op maat gericht op vergroten van kennis, inzichten en vaardigheden.